پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228327
ورود تجهيزات پزشکي به اسم کالاي خانگي/ قانون را دور مي‌زنند
تاریخ انتشار : 1396/04/10 07:40:53
نمایش : 1374
سخنگوي کميسيون بهداشت و درمان مجلس، معتقد است برخي وارد کنندگان تجهيزات پزشکي، قانون را دور مي زنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دکتر محمد نعيم اميني فرد جمعه شب در برنامه «نبض» که با موضوع بررسي تجهيزات پزشکي قاچاق از شبکه خبر روي آنتن رفت، گفت: آماري که رئيس سازمان غذا و دارو از ميزان قاچاق ارائه کردند مربوط به حوزه تجهيزات پزشکي است و اگر تمامي کالاهاي اين حوزه را در آمار خود لحاظ کنند به آمار ۶۰۰ ميليوني عنوان شده مي رسيم.

وي افزود: ورود کالاهاي تجهيزات پزشکي گران قيمت به کشور از طريق مبادي رسمي ممکن نيست همچنين در مراکز دانشگاهي زير نظر وزارت بهداشت که ساماندهي شده اند هم ورود اين کالاها آسان نيست.

اميني فرد ادامه داد: مراکز دانشگاهي و درماني بايد از يک سامانه مشخص براي خريد کالاهاي پزشکي استفاده کنند تا وزارت بهداشت از اين طريق نظارت هاي خود را قوي تر کند، زيرا بسياري از اين کالاها کارکردهاي دوگانه دارند و برخي از وارد کنندگان قانون را دور مي زنند و کالاهاي پزشکي را به عنوان کالاي خانگي به کشور وارد مي کنند.

وي افزود: براي رفع مشکل در اظهار وارد کنندگان ما نياز داريم به گمرک هاي تخصصي پزشکي در مبادي رسمي که در حال حاضر اين وجود ندراد و بايد رفع شود.

سخنگوي کميسيون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس، گفت: در سال ۹۲ قانون قديمي در ارتباط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصلاح شد و به تصويب رسيد و در آن جنبه هاي مختلفي براي جامعيت و بازدارنده بودن در نظر گرفته شد تا امکانات و ابزار هاي خوبي در اختيار وزارت بهداشت براي برخورد با متخلفان قرار داده است.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html